2010. október 14., csütörtök

Ryś mondta

„…az új ismeretlen világgal történő találkozás egyre jobban vonzott, már-már egészen elnyelt. (…) Már kezdetben elragadott a lelkesedés, a forró vágy, hogy megismerjem azt az új világot, elmerüljek, feloldódjam benn, azonosuljak vele. Mintha ott születtem, nevelkedtem volna. Azonnal tanulni akartam a nyelvet, sok-sok témába vágó könyvet akartam elolvasni, szerettem volna megismerni a számomra ismeretlen világ minden zegzugát.
(…) Ugyanakkor tisztában voltam azzal, hogy egy egész élet is kevés lenne ahhoz, hogy ezeknek a hatalmas, gazdag, sokszínű, bonyolult civilizációknak akár csak egyetlen részletét, egyetlen kis szeletkéjét is megismerhessem. (…) Hinduistának, sinológusnak, arabistának vagy hebraistának lenni olyan magas szintű és teljes embert kívánó foglalkozás, amelyben másra már nem marad sem hely, sem idő.”

(Ryszard Kapuściński: Utazások Hérodotosszal. Szenyán Erzsébet fordítása)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése