2010. október 11., hétfő

Chata Trapera

Október 10., vasárnap

Drága Fonósok!
Grzesiekkel és Aniával lementünk a Wisła partjára, vannak itt egészen szép és vadregényes „őserdők”, úgy értem eredeti növényzetüket őrző folyóparti erdők.
Utána viszont egy olyan helyre mentünk, ahová egyszer mindenképpen el kell mennem Veletek is. Gyönyörű. Nade ehhez megint képek kellenének. Majd megmutatom.
Szóval a neve: Chata Trapera. Vagyis egyszerűen: A Trapper kunyhója. De inkább egy csárdához hasonlít. Egy régi, akár középkori fogadóhoz. Nagy udvara van, asztalokkal meg gémeskúttal, tűzrakóhellyel, meg minden. Valami egészen fantasztikus, autentikus atmoszférája van. Ezért itt egyszer vagy fel kell lépnünk, vagy csinálnunk kell egy spontán táncházas bulit, mert ezt a helyet az Isten is arra teremtette!
Egyébként most is volt itt zene. Egy Tomek Świdek nevű egyszálgitáros énekes ült a gémeskút szélén (na jó egy erősítővel meg mikrofonnal, az igaz). De nagyon jól játszott, és nagyon szépen énekelt. Klasszikus bluest meg rockot, persze nemcsak afféle kötelező darabokat, mint a Nothing Else Matters meg a Buffalo Soldier meg a Passanger, hanem jó kis lengyel rockszámokat is, a Kulttól, a Perfecttől meg a Lady Panktól.
Például ezt is. (Ezt a szép szerelmes számot én most Nektek küldöm. Lady Pank: Zawsze tam, gdzie Ty (Mindig ott, ahol Te). Kedves Fonósok! Szeretnék ott lenni, ahol Ti vagytok!)
http://www.youtube.com/watch?v=fyoCXePXQF0

Mikor hazaértünk Ania feltett egy kis kalotaszegi zenét. És bár azt tudtam, hogy szereti a magyar zenét, azt nem tudtam, hogy táncolni is tud rá. Pedig tud. És egész jól. Tehát kalotaszegiztünk egyet. Jaj, de jó volt! Közben lehet, hogy pont egyszerre léptem Veletek, mert hát ez mind pont próbaidőben történt. Jé, akkor bele sem gondoltam.
Utána Grzesiekkel azt is megmutatták, hogyan táncolják a Kujawiakot. Ez egy nagyon szép, lassú, lírai tánc. A zenéjét mindig szerettem, a táncot eddig valahogy nem tudtam megtanulni. De majd arra is sor kerül. A zenét meg addig is biztosan megmutatom egyszer.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése