2010. október 11., hétfő

Október 9., szombat

Ma végre aztán találkoztam legjobb lengyel barátommal, Szymonnal is. Szymon történész, a kora újkori lengyel-magyar kapcsolatok kutatója, szintén a Dom Tańca lelkes híve és a magyar Táncházmozgalom szintén nagyon lelkes tanulmányozója. Amellett fordító is. Amúgy még mindig sokkal jobban beszél magyarul, mint én lengyelül, pedig azt hittem már utolértem. Sok jó tanácsot adott az Egyetemhez. Ami viszont meglepett a vele való beszélgetésben, hogy mennyire tájékozott a Collegium ügyeit illetően.
-Felvettetek most egy lengyel szakost is, igaz?
Mi a szösz? -gondoltam. Ezek szerint még most is szokta nézegetni a Collegium felvételi adatait. Pedig már négy éve volt, hogy ott lakott, és nem tudom mennyit mondanak neki a mostani nevek. Mindenesetre elismeréssel adóztam neki újból.
Ja, ennek kapcsán megint megismertem egy egészen hangulatos kávézóz a Krakowskie Przedmieścién. A neve: Pożegnanie z Afryką, azaz Búcsú Afrikától, de ez egy regény címe, amit magyarra Távol Afrikától címen fordítottak, hát lehet, hogy a kávézót is így kellene nevezni.
Egyébként jövő héten Budapesten lesz, nem kizárt, hogy össze lehet majd vele futni a Fonóban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése